Hlavním důvodem založení jakékoliv firmy je dosažení zisku. To platí o těch velkých i malých. Avšak k tomu, abychom zisk měli a aby se nám, pokud možno stále zvyšoval, je důležitý stálý příliv nových zákazníků. K jejich přilákání pak slouží nejrůznější marketingové propagační strategie.
Ačkoliv nejúčinnější a mezi širokou veřejností zdaleka nejznámější jsou nejrůznější reklamy, od televizní přes rozhlasovou po tiskovou a další, není to zdaleka jediná možnost propagace. Poměrně často využívaná je i metodika SEO optimalizace Praha či PPC reklama Praha.
Je však jasné, že zdaleka ne všechny možnosti propagace se hodí pro každou firmu. Například malý krámek na vesnici bude asi těžko mít větší užitek z televizního spotu, který je poměrně drahý, ať už se jedná o jeho tvorbu či o koupi vysílacího času v televizi. Podobně ji také příliš nevyužije elektrikář, který pracuje sám.
Na druhou stranu, velké firmy a nadnárodní koncerny by se bez ní rozhodně neobešly. Je pro ně jedním z klíčových prvků marketingu a je poměrně účinná v přilákání nových zákazníků. Tyto by tedy chybovaly, kdyby do ní naopak neinvestovaly.
Jak je to ale s již zmíněnými metodami SEO a PPC? Mají i ony svou klientelu? Popravdě řečeno, mají. Při správném použití mohou navíc být poměrně účinné. Pro koho se tedy hodí? Kdo z nich bude nejvíce profitovat? Přeci jen, nejdůležitější hledisko je, aby byl poměr vynaložených nákladů a dosaženého zisku co nejlepší.
Ideálními kandidáty jsou v tomto případě především začínající malé a střední podniky, které si chtějí vybudovat místo na trhu a v budoucnu možná i konkurovat větším, zavedeným firmám. Tyto metodiky jim umožní získat alespoň do začátku solidní základnu zákazníků, se kterou mohou dále pracovat. Je to tedy jakýsi odrazový můstek, s jehož pomocí se mohou dostat až nahoru. Zda se jim to podaří, závisí jen a jen na nich.